Το 2ο στάδιο-αφηγούμαι πώς αισθάνθηκα
Στόχοι
- Να βοηθηθούν τα εμπλεκόμενα μέρη να περάσουν από το γεγονός στο συναίσθημα, από το τι έγινε στο πώς αισθάνθηκαν
- Να κατανοήσουν οι μαθητές ότι η πραγματική λύση προϋποθέτει την έκφραση συναισθήματος-ων
- Να απενοχοποιήσουν οι μαθητές την έκφραση συναισθήματος και να την βιώσουν ως μια διαδικασία απόλυτα φυσιολογική που οδηγεί σε εκτόνωση και αποφόρτιση, στοιχεία που υποβοηθούν την προσέγγιση και λύση
Διαδικασία
Οι εκπαιδευτές εξηγούν ότι πρόκειται για ένα πάρα πολύ σημαντικό στάδιο, το οποίο τις περισσότερες φορές επηρεάζει τα εμπλεκόμενα μέρη στον τρόπο που βλέπουν τα πράγματα και τα βοηθά να μετακινηθούν από τις αρχικές άκαμπτες θέσεις τους και προλειαίνει το έδαφος για την εξεύρεση επιθυμητής λύσης.
Χρησιμοποιείται τετράδα μαθητών, οι οποίοι αξιοποιούν επινοημένο ή πραγματικό πρόβλημα, από την εμπειρία τους, και συζητούν για το πώς ένιωσαν κατά την υποτιθέμενη διένεξη με συμμαθητή τους.
Το 3ο στάδιο-προτείνω λύση-εις
Στόχοι
- Να κατανοήσουν ότι πρέπει να προτείνουν λύση για να τελειώσει μια διένεξη
- Να κατανοήσουν ότι είναι σημαντικό να σκεφτούν και να προτείνουν τη δική τους λύση και όχι απλά να ‘οχυρωθούν’ πίσω από την λύση του Άλλου.
Διαδικασία
Σε εικονική διαδικασία διαμεσολάβησης, τα εμπλεκόμενα μέρη καλούνται να προτείνουν λύση-λύσεις. Επιμένουμε να προτείνουν και τα δύο μέρη την επιθυμητή λύση και διαπραγματεύονται για την πιο επιθυμητή.
Συζήτηση
Συζητάμε τη σημασία της πρότασης λύσης και από τα δύο μέρη, για την ενίσχυση της αυτοεκτίμησης των μαθητών, ειδικά των εσωστρεφών, οι οποίοι δεν πρέπει να αισθάνονται έρμαια, αλλά ότι έχουν δική τους θέση και άποψη